Tomjachu Bush Retreat

16 juli 2019 - Mopani, Zuid-Afrika

Na de eerste overnachting hier, besloten we om in de ochtend door het reservaat te wandelen en verder lekker te relaxen. Na het ontbijt (geweldig verzorgd door de medewerker) gingen we de blauwe wandeling doen (4,5 km en niveau 1, leek mij lang en zwaar genoeg😏). Het landschap is echt prachtig en buiten je eigen voetstappen hoor je er helemaal niets. Aad zei; kijk is dat nou een Giraffe en Desiree zei terug; nee joh, doe normaal das gewoon een boom. Maar wat bleek, het was echt een Giraffe! WOW! Onze dag kon niet meer stuk. We zagen Impala’s en andere antilopes (veel!), alle 4 de giraffen die hier op het reservaat leven en meer struisvogels. Na de wandeling stond er een heerlijke lunch voor ons klaar. De middag bestond eigenlijk niet uit meer dan in de zon op een ligbedje liggen bij het zwembad. In korte broek zelfs! Doe ons zo’n winter. Aan het eind van de middag hadden we een massage geboekt, heerlijk!

Om 18.30 uur werden we weer verwacht bij het diner, dit keer met een aantal andere gasten. In de gezamenlijke ruimte werden we ontvangen met canapés, wijn en een haardvuur. En het diner was wederom fantastisch. De zon gaat hier al rond 18.00 uur onder dus voor je gevoel ben je ook al sneller klaar voor de nacht. Ach, liggen we ook eens vroeg op bed ;-)