Didima Rest Camp in Cathedral Peak Nature Reserve

26 juli 2019 - Cathedral Peak Nature Reserve, Zuid-Afrika

Omdat we best vroeg slapen (niet veel in de avonden te beleven voor ons maar voornamelijk omdat de zon vroeg onder gaat) zijn we vroeg wakker. We hadden vandaag en rit van ongeveer 4 uur op de planning staan. In de grote plaats Durban, maakten we na een korte rit onze eerste tussenstop en dronken koffie aan de prachtige kust. Vervolgens was Didima Camp onze eindbestemming van vandaag, (oorspronkelijk) de laatste accommodatie van de vakantie. Onderweg stopten we nog bij een wegrestaurant voor een kleine hap in de zon en plaspauze. Rond 15.00 uur kwamen we aan in Cathedral Peak Nature Reserve. Ons Rest Camp is gevestigd in een vallei van Ukhahlamba Drakensberg Park. We slapen in huisjes die de manier van leven symboliseren van ‘SAN Man’ of ‘Bush Man’ met prachtig uitzicht op de bergen. Het lijkt wel een schilderij zo mooi en onwerkelijk. De zon verdwijnt om 17.00 uur achter de bergen en daarna wordt het vrij snel donker. De sterrenhemel is hier in ZA echt adembenemend mooi en dichtbij. We dineren in het restaurant wat helaas maar een ongezellig boel was, het eten was niet smakelijk en de medewerkers geven ons geen welkom-gevoel. Tijdens het eten concluderen we samen al snel dat we onze laatste volle dag in ZA morgen niet hier willen besteden. We bedenken een mogelijk plannetje (toch lastig uitzoeken zonder WiFi).. eerst maar snel slapen en morgen beslissen wat we doen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lydia erkaik:
    27 juli 2019
    Gelijk weer overgaan op plan B.
    Je bent niet gebonden aan iets.
    Het einde komt inzicht.
    De thuisblijvers zullen zeker naar jullie zelf en alle verhalen uitkijken.