Panorama route deel 1 & Bush Dinner

17 juli 2019 - Mopani, Zuid-Afrika

Vanochtend vertrokken we (wederom na een heerlijke omelet) voor een stuk van de welbekende Panorama Route. We reden weer door een heel ander landschap, prachtige bergen met veel groen en door het heldere weer, verre zichten. Onze eerste stop was bij de Mac Mac Falls, hier kun je voor 20 ZAR (zo’n €1,40 voor 2 personen) parkeren, toiletbezoek doen, en de waterval zien. Ook kun je er bij de kleine kraampjes met handgemaakte spulletjes nog wat kopen. Mooie waterval, je kunt er alleen niet heel dichtbij komen. We reden voorbij de plaat Graskop en stoppen bij God’s Window, hier konden we voor 34 ZAR terecht (zo’n € 2,50). Een kleine klim naar boven maar dan heb je ook wel echt een prachtig uitzicht over de bergen! Na deze stop, reden we terug naar Graskop voor een lunch bij Harries Pancakes en om de tank weer even bij te vullen. Er stond ons nog een ritje van 2 uur te wachten terug naar de lodge.

Rond 16.00 uur werden we opgehaald door een van de rangers voor een tour over het reservaat. We zagen uiteraard Impala’s maar ook gnoes, zebra’s, een van de giraffen en aapjes! Nog voordat het helemaal donker was arriveerden we bij een kampvuur en een gedekte tafel omringd met lantaarns. De zon ging onder, we zagen de maan opkomen en we kregen een heerlijk 3-gangen diner. Het werd ook snel frisser (ondanks jassen en fleeceplaids) dus op tijd vertrokken we weer terug door het nu donkere reservaat. Wat was dit een onvergetelijke laatste avond bij deze accommodatie.

1. Johan:
    18 juli 2019
    Super Aad en Desiree een actief daagje 👍🏼💪🏿
  2. Buffy _ M:
    18 juli 2019
    Wat een belevenis!
    Jullie eten wel veel eieren ook hé. Zijn dat struisvogeleieren?