Van Nelspruit naar Hoedspruit

18 juli 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Na ons laatste ontbijt bij Tomjachu Bush Retreat vertrokken we voor een lange maar mooie rit richting Rukiya Safari Camp in Hoedspruit. Altijd jammer om weer uit de comfortzone van de afgelopen dagen te vertrekken maar nieuw avontuur staat ons te wachten!

We rijden een andere route richting het Noorden dan dat we gister deden en komen weer prachtige en diverse landschappen tegen. Ook een echt Afrikaans dorpje.

Onze eerste stop na ongeveer 2,5 uur was bij de Berlijn Falls. Voor weer zo’n 70 cent p.p. rijd je de parkeerplaats op en zijn er allemaal kleine kraampjes waar veel souvenirs en tafelkleden worden verkocht.

We reden nog zo’n half uur door naar Potluck Boskombuis. Een grindweg brengt je vanaf de snelweg naar een lunchplekje langs de Treur rivier. Tussen rotsen zoek je een tafeltje en de vriendelijke medewerkers staan daar a la minute alles voor je te bereiden met basic spullen en een barbecue. Fan-tas-tische bobotie 😍

Onze derde stop was bij Three Rondavels. Een uitkijkpunt over een gedeelte van Blyde River Canyon. Wat een ongelofelijke bakbeesten van bergen en rotsen. Het lijkt wel een schilderij. Na deze stop, reden we door naar Wild Rivers Private Nature Reserve. Gegevens ingevuld bij de ingang van dit park en vervolgens ‘betreden op eigen risico’. We zijn nog een tijd onderweg in het park via een onverharde weg en rond 16.30 uur komen we aan bij Rukiya Safari Camp. Een prachtige plek aan een rivier met 6 safaritenten, a la glamping 2.0 kun je wel zeggen.

We relaxen wat en om 19.30 werden we verwacht voor een heel smakelijk diner. Daarna snel slapen want morgen om 5.00 uur worden we wakker gemaakt voor koffie en thee zodat we om 5.30 uur met onze eerste game drive mee kunnen!