Cultureel Swaziland

22 juli 2019 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Na een heerlijke nachtrust in Malandela’s Guest House, en een ontbijtje bij de haard (ja tis hier winter hoor..) vertrokken we naar Ezulwini om wat lokale dingen te bekijken. We bezocht de craftmarket (en ja, Desiree wilde overal kijken en ja, Aad vond dat ze overal hetzelfde hadden) en kwamen terecht bij een heel leuk buiten restaurant, van een Italiaan uit Venetië dan wel. We lunchten heerlijk tussen de lokale mensen en gingen daarna naar Mantenga Cultural Village. We kregen een rondleiding door een traditioneel (gerenoveerd dus niet helemaal origineel) dorpje. Wat ik vooral heb onthouden is dat elke man, 3 vrouwen mocht hebben, zolang hij maar het minimale aantal van 17 koeien aan de ouders van de vrouw kon schenken. Hoe slimmer de vrouw, hoe meer koeien je moest betalen. Daarna werd er een traditionele dans getoond, dit was echt fantastisch om te zien. Wat een kracht in die mensen zit om dit er zo uit te laten zien. Ook een mooi idee dat de tradities zo nog eervol worden vertoond. Bij dit reservaat was ook nog een mooie waterval te zien. Daarna reden we naar onze volgende slaapplaats, Forrester Arms Hotel. We aten daar een heerlijk 5-gangen diner! Morgen staat ons een reis van ongeveer 5,5 uur voor de boeg mét de grensovergang terug naar Zuid-Afrika.

1. Arthur:
    24 juli 2019
    Geweldig wat jullie meemaken samen.
  2. Johan:
    24 juli 2019
    Leuk wat kosten 51 koeien ? Veel plezier !!