Van Swaziland naar St. Lucia

24 juli 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Na het ontbijt vertrokken we weer richting Zuid-Afrika! Als een aangename verrassing was onze auto gewoon gewassen door de medewerkers! En neem maar aan, van een week Zuid-Afrika wordt een auto heel vies!

Een rit van zo’n 6 uur voor de boeg waarbij het richting te grens echt één lange rechte weg is. Je weet wel zo’n weg waar je snel te hard rijdt.. en waar ineens uit een stenen bushokje langs de weg een politie agente het stop teken geeft 😂. We dachten oh jee, dit gaat geld kosten. We kregen een boete van E60 (Swaziliaanse Lilangeni), ofwel € 4,20. Nou vooruit, betalen die hap en weer door.

Na de grens terug Zuid-Afrika in was de bestemming het plaatsje St. Lucia. Een leuke plaats met restaurantjes, uiteraard weer craftshops. St. Lucia is oorspronkelijk ontdekt door de Portugezen. Het is dan ook niet gek (en bij lange na niet vervelend) dat er Portugese gerechten op de menukaarten te vinden zijn. Bij restaurant Braza kozen we allebei voor een gerecht met Piri Piri😛. We zagen de zon prachtig ondergaan vanaf het terras / balkon en werden tijden het diner nog getrakteerd op een straatoptreden van een Afrikaans dansgroepje. Hoe compleet wil je het hebben?! Oh ja, vergeet ik bijna mijn Amarula Colada en papa’s lokale biertje😉