Bestemming: Johannesburg

14 juli 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zondagochtend vroeg was het tijd om naar Schiphol te vertrekken. Tja, dat gedag zeggen, daar hebben we het gewoon verder niet over ;-)

Alles op Schiphol verliep prima en na een ontbijtje konden we naar de gate. De vlucht van 10 uur en 30 minuten was top, KLM heeft goed voor ons gezorgd. Om 21.05 uur landden we, koffers van de band trekken en naar onze ophaalservice. Een vriendelijke man bracht ons naar de eerste accommodatie. Een rit door het donker, niemand op straat (behalve een paar mensen in tentjes) en alle huizen die je voorbij rijdt, hebben zware hekken en prikkeldraad. Ook zei de chauffeur dat we voor onze eigen veiligheid in het donker gewoon door rood moeten rijden. Nou, mijn eerste indruk was dus niet echt top.

We sliepen redelijk goed (wel onder het genot van vele overvliegende vliegtuigen) in een nette kamer in Journey’s Inn Africa. De volgende dag vroeg aan het ontbijt want om 8.30 uur werden we weer opgehaald voor een rit terug naar het vliegveld om onze huurauto op te halen.

Doei Johannesburg, tot over 14 dagen!